24 Eylül 2011 Cumartesi

Rakı içerken 100 yapılmaz, 220 yapılır


İyice cılkı çıkmaya başladı.
Önüne gelen,
bilen bilmeyen,
eskilerden alıntı yapıp yeni bir rakı anayasası hazırlama gayreti ile yüze göze bulaşmış bir zırvalar manzumesi ortaya çıkarılmaya çalışılıyor. Benim de adım geçsin diyenler, biraz akıllı olmalılar topluma mal olmuş kuralların yanında sizin getireceğiniz kurallar korkarım ki hazin bir sonla biter.

Alın bakalım:
''biçem'',''izlek'',''imgelem'' gibi deyimler kullanılmazmış.
Şimdi sorsam:
Nedir bunlar?
Hayatımızın neresinde kaç kişi tarafından kullanılıyor? Türk Dil Kurumu tarafından tescil edilmiş mi?
Sözlük anlamı nedir?
Durduk yerde rakı masası ile ne alaka?
En önemlisi de
kullanılsa ne yazar?

Masa da konuşulanlar masada kalır, ''kayıt tutulmaz''. Siz hiç stenosunu alıp içki içmeye giden bir hıyar gördünüz mü?

Fotoğraf çekilmez niye? Sakın, günah falan diyeceksiniz de acaba ne derler diye mi korktunuz? Dışarıdan çekene de kızılmaz! Allah Allah… Hiç tanımadık biri fotoğrafınızı çekecek asma kabak gibi poz verip masanızı ebedileştireceksiniz?!
Ne iş?

Telefonla konuşulmaz çalarsa açılır ''içiyorum'' denilir kapatılır. Bir şey unutulmuş ertesi gün akşam arayanın yanına nasıl gidilir, o yazılmamış.

“Masada laptop bulundurulmaz” deniliyor. Desenize Ahmet Rasim çok yanlış yapmış, rahmetlinin laptopundan herkes şikâyetçiydi.

“Garsona rakı doldurtulmaz”. Ben çok ayıp etmişim demek ki… Gençlik yıllarımda çok lüks lokantalarda rakımı hep garsonlar doldurdu sadece benimkini değil tüm müşterilerinkini de… Kimse “yahu bu yaptığınız gün gelecek ayıplanacak” da demedi.

Rakı yalnız içilmezmiş!
Niye içilmezmiş siz benim keyfimin kâhyası mısınız? Çok içtim, çok zevk aldım.

Bunca senedir içerdim (şimdi değil), çatalı bıçağı dişlerime değdiremedim beceriksizlik işte!

Yazılacak çok şey olabilir ama akılla mantıkla görmek davranmak gerekiyor. Yazıda bir çok alıntılar var onların yüzü suyu hürmetine fazla uzatmamak gerekir.

IV. Murat bile bu kadarını yapmadı.
“İçilmez” dedi, çıktı içinden.


Yalnız iki günlük içki erbabı iken uzun ve sizi yoracak “Nasıl içilir?”i kimseye öğretmeye kalkmamalı. İçki nasıl içileceğini kendisi öğretir.
Bırakın yahu.
Kim nasıl isterse öyle içsin.


Recai Taşdelen

http://www.buyukkeyif.com/article/Raki-icerken-100-yapilmaz-220-yapilir/Uyelerden/5000000000056302

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder